Dialogue
João Pedro Rodrigues. La naturalidad del deseo
- Pablo Hernández Miñano,
- Violeta Martín Núñez
more info
Pablo Hernández Miñano
Universitat Politècnica de València
Bio
Pablo Hernández Miñano es licenciado en Comunicación Audiovisual por la Universitat de València y ha cursado el Máster en Guion de Cine de la Fundación para la Investigación del Audiovisual-Universidad Internacional Menéndez Pelayo (FIA-UIMP). Vinculado a diferentes proyectos de asociacionismo cultural, fue miembro del equipo impulsor tanto del Cinefòrum L’Atalante como de su proyecto editorial, L’Atalante. Revista de estudios cinematográficos. Ha participado en la organización técnica de diferentes jornadas y seminarios relacionados con el cine y, entre 2008 y 2013, ha desempeñado funciones de técnico de gestión cultural en el departamento de comunicación de La Filmoteca valenciana. Desde entonces, ha ocupado durante varios años la coordinación del Aula de Cinema de la Universitat de València e imparte de forma regular diversos cursos monográficos sobre cine en la Universitat Politècnica de València. Recientemente, ha colaborado en la organización del festival Mostra la Ploma de València, así como en la programación del festival de cine y artes escénicas Zinegoak de Bilbao.
Violeta Martín Núñez
Martín Gràfic
Bio
Violeta Martín Núñez holds a degree in Audiovisual Communication and Journalism from the Universitat de València and a Master's degree in New Trends and Innovation Processes in Communication from the Universitat Jaume I. She has been a member of Cinefórum L’Atalante, association which managed the Universitat de València's Aula de Cinema from 2004 to 2018, and of the selection commitee of the Curts programme (Generalitat Valenciana), from 2013 to 2017. She is part of the executive editorial boards of L’Atalante. Revista de estudios cinematográficos and Archivos de la Filmoteca . She is CEO of the company Martín Gràfic.
Keywords
- João Pedro Rodrigues,
- sexo,
- violencia,
- censura,
- cine clásico.
Copyright Notice
L’Atalante assumes no responsibility for the opinions expressed in your articles or interviews.
All texts and images are the intellectual property of their respective authors. Authors may publish any texts submitted to the journal again after one year from their publication in L’Atalante. In this case, this circumstance must be communicated to the journal and its prior publication in L’Atalante must be mentioned in the acknowledgements in the new publication.
All texts published in L’Atalante are, unless otherwise indicated, protected under the Creative Commons Licence: Licencia de Reconocimiento-No Comercial-Sin Obras Derivadas 3.0 España. They may be copied, distributed and disseminated publicly but always citing their author and the name of this publication, L’Atalante. Revista de estudios cinematográficos. They may not be used for commercial purposes or to produce derivative works. For a copy of this licence, consult: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ or send a letter to Creative Commons, 171 Second Street, Suite 300, San Francisco, California 94105, USA.
Abstract
Diálogo con el cineasta portugués João Pedro Rodrigues en torno a su filmografía y a la censura en el Hollywood clásico.