Crisi de la modernitat i pèrdua de la capacitat narrativa. El nou panorama de l'home contemporani en Paris, Texas
Publicades 2008-12-01
Paraules clau
- Wim Wenders,
- anàlisi cinematogràfica,
- postmodernitat,
- identitat,
- narració
- classicisme,
- París Texas ...Més
Resum
Lectura analítica cinematogràfica de París, Texas (Wim Wenders, 1984) en què es tractarà d'explicar la crisi de la modernitat, exemplificada d’una banda a través de la desubicació existencial de l'home contemporani; i, d’una altra banda, per la incapacitat narrativa de la pel·lícula que s'enfronta amb la construcció de la (ir)realitat. S'assenyalen així mateix les formes que s'utilitzen per a aconseguir-ho: per exemple, l'absència de clausura i circularitat en el relat, materialitzada a partir de l'espai i del temps afegits; no obstant això, a la naturalesa lineal de l'argument (amb presentació, nuc i desenllaç) reivindiquen nostàlgicament la capacitat del classicisme per a contar històries oposant-la al caos del postmodernisme. Estos recursos, així com altres, seran analitzats en el present article amb l'objecte d'explicar el sentit del film.